On My Way Home.

15.08.2012, 16:57

Nå sitter jeg på flyplassen i Paris og venter på neste fly.
Utrolig trist å reise hjem fra Italia. Føler aldri jeg har nok tid når jeg er der.

Har hatt en fantastisk ferie med utrolig flotte opplevelser, og jeg håper det ikke er så alt for lenge til
jeg reiser tilbake til mitt andre hjem igjen.

- Hulda Kristina -

A kiss from me to you, F.

Italia lykke.

13.08.2012, 13:02

Italia har lenge for meg vært mitt andre hjem. Og i år et mitt tiende år på rad jeg har reist til dette
fantastiske landet. Men tilsammmen har jeg reist hit 11 somre.
Vært år har jeg blitt kjent med nye herlige og åpne mennesker. Italienerne er en art for
seg selv. De er alle interesserte i å lære og kjenne hverandre og nye mennesker.

Siden min familie har leilighet mitt i landet, og ikke på et sted der flest turister holder til,
har vi lært oss å bli kjent med deres kultur, og har blitt så å si tvunget til å lære oss språket deres.
Jeg kan enda ikke prate italiensk slik som min mor kan, men det er et mål jeg har satt meg.
Det italienske språket er så utrolig vakkert og interessant. Jeg synes det er renere og vakrere
enn for eksempel spansk.

Her i Toscana, som er den mest kjente regionen i Italia, har jeg venner i flere småbygder rundt om
bygda vi har leilighet i. Jeg har barndomsvenner i Cevoli, ungdomsforelskelser i Lajatico og
nye venner i Santo Pietro Belvedere. Familien har også venner flere steder utenfor Toscana.
I år har jeg vært så heldig at jeg har fått reist til steder i Italia som jeg aldri har vært på før.
Ferien startet i leiligheten i Santo Pietro Belvedere, Toscana. Deretter reiste jeg ned til Sicilia.
Der besøkte jeg min far. Jeg fikk bo hjemme hos Mari som eier en olivenlund, og produserer
egen italiensk olje. Der fikk jeg møtt venner de har fått på Sicilia, se vulkanen Etna og danse
salsa på et stranddiskotek. Jeg fikk også treft et herlig par fra New York, som gjerne ville
treffe og hjelpe meg når jeg skal flytte dit i januar.
Etter Sicilia tok jeg tog opp til Calabria for å treffe mamma, Albertine og nye venner.
Jeg fikk oppleve å bo på ei strand, feste på et digert diskotek og oppleve årets sommerflørt.

Jeg har sett mer dette året på så kort tid enn jeg har gjort tidligere når jeg har reist til Italia.
Og en ting er sikkert, jeg får ikke nok av Italia. Jeg elsker dette landet.
Kulturen, naturen, menneskene og maten.
Jeg har bare en og en halv dag igjen til jeg reiser hjem til Norge.
Jeg gruver meg til å dra, og gleder meg allerede til å reise tilbake. For å treffe gamle venner og skaffe nye bekjente.
Jeg blir alltid så glad når jeg setter mine føtter på italiensk jord, og det bruser lykke gjennom kroppen bare jeg
tenker på landet. Jeg er hundre prosent sikker på at jeg kommer til å flytte til Italia i en periode av mitt liv.
Når, det vet jeg ikke, men jeg tror ikke det blir lenge til.

Stjerneskudd

10.08.2012, 22:23

I kveld er den kvelden i året da man kan se mest stjerneskudd.
Så jeg og Albertine ligger på en stor madrass på stranda med puter under hodet og
venter på de magiske stjerneskuddene. I går var vi på diskotek til klokken 4 om natten,
så i dag har jeg sovet på stranden hele dagen.

Håper alle koser seg hjemme i Norge eller hvor enn dere er :)
Klem fra meg.

Home. Italy.

05.08.2012, 03:34

Jeg elsker Italia.
Har det supert å slapper fullstendig av.

miss it already.

29.07.2011, 01:58

Jeg har hatt noen helt fantastiske dager i Italia.
Det er ingen tvil om at jeg føler meg hjemme i Toscana med alle de gode menneskene vi kjenner der.
Det var helt sprøtt når vi tredje dagen møtte omtrent alle ungdommene vi kjenner fra tre forskjellige
landsbyer på et diskotek. Jeg tror det var omtrent 30 stykk vi kjente som var der. Folk fra Cevoli, Lajatico og
Santo Pietro. Det var så fantastisk. Alle disse herlige menneskene samlet på et sted.
 Jeg har koset meg så mye at jeg nesten er på gråten her jeg ligger i sengen å skal forsøke å sove på norsk
jord igjen. Jeg savner varmen, lukten, maten og ikke minst menneskene allerede.
Lillesøster Albertine er så heldig som fortsatt er i Toscana. Unner henne hvert eneste minutt!

Takk til Klara, Albertine, Sofie, mamma og de herlige italienerne for en kjempe uke.
Prates neste år :D

Me and my love

Les mer i arkivet » Oktober 2014 » September 2014 » August 2014

Verdal

Hulda Kristina

Mitt navn er Hulda Kristina Løseth Vestvik. Jeg er ei 22 år gammel positiv jente fra Verdal, Nord-Trøndelag. Jeg har danset hip-hop siden jeg var 13 år, og har de siste tre årene etter videregående gått forskjellige danseskoler rundt om i verden.